Thursday, December 23, 2010

ASB AGIHKAN PENDAPATAN 7.50 SEN SEUNIT DAN BONUS 1.25 SEN SEUNIT

Ramai pemegang2 Unit ASB berasa teruja dan seronok mendapat durian rutuh kerana baru2 ni PNB telah mengumumkan pemberian pengagihan dan bonus dr ASB sebanyak 8.75% iaitu 0.2 % lebih dr tahun lepas. Andakan anda berasa berpuas hati dgn pengagihan tersebut dan adakah anda lebih teruja jika ada Unit Amanah yg boleh memberikan lebih drpd itu........Tujuan saya bukanlah utk mengkondemkan ASB tetapi anda boleh mempelbagaikan pelaburan anda dan melihat ia sebagai peluang utk menggandakan pelaburan anda. Cuba pelbagai dan seimbangkan pelaburan anda pasti ia akan lebih menguntungkan dan memberi anda lebih kepuasan. Cuba anda perhatikan gambar dibwh:

Gambar di atas menunjukan prestasi dana PITTIKAL (salah satu dana islamik yg plg awal drp P.mutual) sepanjang tahun ini, jumlah pulangan sebanyak 16.98% dan perlu diingat terdpt 2 jenis pendapatan drp unit amanah iaitu dividen dan pertumbuhan modal. Apa yg anda fikirkan.........., mana yang lebih menguntungkan? -tepuk dada tanya selera.

Untuk maklumat lanjut, dan berkongsi maklumat boleh hubungi saya di Tel.: 018-4749605 atau E-Mail : adhasaipudin.utc@gmail.com. Anda juga boleh tinggalkan sebarang pertanyaan di ruangan sebelah.

INVESTMENT DISCLAIMER

PARA PELABUR HARUS BERGANTUNG PADA PENILIAAN MEREKA SENDIRI UNTUK MENILAI MERIT DAN RISIKO PELABURAN. DALAM MEMPERTIMBANGKAN PELABURAN, PELABUR YANG RAGU-RAGU BERHUBUNG DENGAN TINDAKAN YANG DIAMBIL HARUS MENDAPATKAN NASIHAT DARIPADA PENASIHAT PROFESSIONAL MEREKA DENGA SERTA MERTA.

2 comments:

kelhome said...

yup, ada banyak lagi tempat lain utk labur utk pulangan yg lebih tinggi.. ASB,klu bukan sebab Sime Darby, mungkin a bit higher

ART said...

betul tu en. kelhome

Link Exchange

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...