Saturday, January 23, 2010

DANA BARU DILANCARKAN - PUBLIC ISLAMIC ASIA LEADERS EQUITY FUND (PIALEF)

Rantau asia dijangka akan memimpin pemulihan ekonomi global di tahun 2010 dan terus menikmati pertumbuhan ekonomi yang lebih pantas daripada negara-negara maju. Public Dana Islamic Asia Leaders Equity berada dalam kedudukan baik bagi menyertai pemulihan ekonomi di rantau Asia dengan melabur di korporat-korporat bersaiz sederhana hingga besar di pasaran-pasaran domestik dan serantau.

Profil Dana

Yuran dan Bayaran


Soalan-Soalan Lazim
S1: Apakah ciri-ciri utama Public Dana Islamic Asia Leaders Equity (PIALEF)?
1. Sebuah dana ekuiti Islam yang bermatlamat untuk mencapai pertumbuhan modal dalam jangka masa sederhana hingga panjang dengan melanur terutamanya dalam saham-saham syarikat-syarikat yang mempunyai modal pasaran sebanyak AS$1 Bilion dan lebih di pasaran-pasaran domestik dan serantau yang mematuhi kehendak-kehendak Syariah.
2. Pendedahan ekuiti: Di antara 75% hingga 98% daripada nilai aset bersih (NAB) dana.
3. Bagi mencapai peningkatan kepelbagaian, dana ini akan melabur sehingga 98% daripada NAB dana dalam pasaran-pasaran Asia terpilih termasuk Korea Selatan, Negara China, Taiwan, Hong Kong, Filipina, Indonesia, Singapura, Thailand dan pasaran-pasaran lain yang diluluskan.
S2: Apakah yang menjadikan PIALEF menarik kepada pelabur-pelabur prospektif?
1. PIALEF memfokuskan pelaburannya kepada syarikat-syarikat patuh Syariah yang mempunyai pasaran modal sebanyak AS$1 Bilion dan lebih di pasaran-pasaran domestik dan serantau. Syarikat-syarikat tersebut dipilih berdasarkan asas yang kukuh potensi pertumbuhan yang baik dan penilaian yang menarik. Disokongi oleh bahagian pasaran yang mantap, syarikat-syarikat tersebut akan menerima manfaat daripada pemulihan ekonomi di rantau Asia pada tahun 2010. Justeru itu melabur dalam PIALEF membolehkan pelabur-pelabur menyertai potensi pertumbuhan jangka masa sederhana hingga panjang sebuah portfolio syarikat-syarikat patuh Syariah di pasaran-pasaran saham serantau dan domestik.
S3: Apakah sektor-sektor yang akan dilabur oleh PIALEF?
1. Sektor-sektor yang akan dilabur oleh dana ini termasuklah sektor infrastruktur, telekomunikasi, pengeluaran,pengguna, teknologi, konglimerat dan sumber semulajadi.
S4: Apakah risiko yang terlibat apabila melabur dalam PIALEF?
1. Dengan pendedahan ekuiti yang biasanya dalam lingkungan 75% hingga 98% daripada NAB, PIALEF mungkin mengalami pergolakan ketara semasa pasaran menurun.
2. Peruntukan aset, pengurusan kecairan dan kepelbagaian dalam usaha menguruskan risiko yang dihadapi oleh dana.
S5: Siapakah yang paling sesuai untuk melabur dalam PIALEF?
1. PIALEF adalah sesuai bagi pelabur-pelabur sedia ada dan prospektif yang:
- bersifat agresif dalam menerima risiko dan ganjaran.
- pelabur jangka sederhana hingga panjang.
- boleh menangani situasi pasaran yang turun naik.
- ingin mengambil manfaat daripada pemulihan pasaran-pasaran Asia.

PROMOSI JUALAN

Menikmati bayaran perkhidmatan istimewa bagi pelaburan ke dalam Public Islamic Asia Leaders Equity Fund (PIALEF) di sepanjang tempoh tawaran promosi.

Tempoh Tawaran : 19 Januari 2010 hingga 8 Februari 2010 (21 Hari)

Harga Terbitan Permulaan Semasa Tempoh Tawaran : RM0.2500 seunit

Arahan Debit Terus (DDI) dengan PIALEF yang disahkan semasa tempoh tawaran juga akan menikmati bayaran perkhidmatan promosi sebanyak 5.25% nilai aset bersih (NAB) seunit selagi Debit Terus itu masih aktif.


Untuk maklumat lanjut mengenai Public Mutual dan siri dana-dana patuh Syariah sila hubungi saya ataupun tinggal pesanan anda diruangan sebelah.
Tel: 018-4749605
Email:adhasaipudin.utc@gmail.com

No comments:

Link Exchange

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...